Kolejny materiał ju za:

Sposoby prezentacji pól

Ważnym elementem jest prezentacja naszej zawartości, fakt, że wykonaliśmy wcześniej różne opcje wymaga teraz odpowiedniego ustawienia oraz zaprezentowania w najciekawszy sposób dla internauty.

Rodzaje prezentacji (Display settings)

Wchodząc w rodzaje zawartości i zakładkę Manage display (Zarządzaj wyświetlaniem) zobaczysz dwie podstawowe formy prezentacji wcześniej wykonanych pól:

Default: domyślna dla każdej odsłony z wykluczeniem skrótu
Teaser: skrócona, wersja widoczna jedyne w zestawieniu wielu rodzaj zawartości

To jednak nie ogranicza naszego działania bo w core drupala zaszyta jest opcja aktywacji dowolnych wyglądów dla następujących odsłon:

Full content: wygląd pełnego wpisu
RSS: wygląd dla kanału RSS, przydatna opcja prezentacji dla czytników informacji
Search index: opcji wyszukania zaindexowanych zawartości
Search result: opcji wyszukanych elementów

Aktywacja dowolnego display odbywa się w zakładce Manage display po rozwinięciu zakładki: "Custom display settings", włączymy w celach prezentacji dwie opcje: Full content i RSS

Następnie przechodzimy do ustawienia opcji Default, dla rodzaju zawartości Klient, pamiętać należy, że w każdym rodzaju zawartości ustawiamy niezależne opcje prezentacji, wcześniej ustawione elementy nie są zaczytywane globalnie.

Krok 1.

Ustawiamy domyśny wygląd tak aby prezentował zawartość w najciekawszy sposób z zachowaniem lub ukryciem etykiet dla danego pola. W przypadku rodzaju zawartości klient w opcji domyślnej nie bedzie występować lokalizacja z wykorzystaniem Google mapy oraz ukryjemy wszystkie dane dotyczące imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu. Poprawnie ustawiona zawartości dla klienta wygląda następująco:

Po zapisaniu zawartości przechodzimy do skórconej wersji wpisu.

Krok 2.

Tutaj warto wyznaczyć sobie pola jakie są interesujące dla odwiedzającego ale nie dają pełnego obrazu zawartości, chodzi o to by internauta wykonał kolejny krok i wszedł w pełną odsłonę zaprezentowaną w zawartości klienta. Jest to trudne zadanie jednak warto poświęcić chwilę na określenie najcenniejszych danych i umieszczenie ich tak by akcję wejścia uzyskać. W przypadku Klienta najciekawsze dane to: numer telefonu, adres e-mail, lokalizacja i dane w postaci ulicy, kodu miasta i samego miasta oraz województwa. Pozostaje nam przedstawić skróconą zawartość z adresem www i pełną nazwą klienta. Po wejściu w zakładkę Teaser powinieneś zobaczyć następujący widok:

W naszym przypadku dodamy ustawienie pól w następujący sposób: pełna nazwa firmy (etykieta ukryta), pole body skórcone do 450 znaków, adres www klienta (etykieta ukryta):

Krok 3.

Ustawienie pełnego rodzaju zawartości to największa praca jaką mamy do wykonania, w tym rodzaju zawartości wykorzystamy ustawienie pól zgodnie z strukturą: nazwa klienta, adres www klienta (z etykietą), pole body (wykorzystane jako uwagi lub informacje), nip ulica, kod pocztowy, miasto, województwo, imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail i lokalizacja w postaci dynamicznej mapy.

Warto przyjrzeć się opcji ustawienia pola z mapką na liście rozwijanej znajdziemy kilka interesujących nasz pozycji, wybierz opcję Dynamic Google Maps (dynamiczna mapa google) i ustaw wielkość na 600x300 px

Kontakt z nami

Masz pytania, propozycję na kurs lub problem z uzyskaniem dostępu do materiałów napisz do nas: slawek@drupalomania.pl

Subskrybuj

Subskrybuj Subskrybuj