Kolejny materiał ju za:

Optymalizacja SEO

Koniec roku to najlepszy moment na podsumowania, po zmianie rdzenia drupala z 6 na 7 cały serwis uzyskał nowe oblicze, jednak niezbędne kroki co do pozycjonowania wykonane zostały dopiero dzisiaj. Chciałem się z wami podzielić kilkoma informacjami, co do modułów oraz elementów, jakie ustawiłem a także statystykach, jakie analizuję w google.

Kilka twardych danych

Przeniesienie witryny na nowy silnik lub inne rozwiązanie wiąże się z "czkawką", co do współpracy z wujkiem Google, i tak się stało w przypadku Drupalomanii, spadek odsłon wyniósł na przełomie 30 dni, ponad 5000 co najgorsze uciekło kilka ciekawych linków. Po przeanalizowaniu statystyk 2 tygodnie po uruchomieniu nowej odsłony wykonane zostały następujące kroki:

- Instalacja modułu Meta tags quick oraz najważniejsze to wpisanie opracowanych meta danych w każdy z wpisów, czas całej operacji to ponad 5 dni spokojnej i kreciej pracy

- Przeanalizowanie ścieżek do zawartości z wykorzystaniem modułu Pathauto, tutaj jedna ważna uwaga pamiętajcie by po przeniesieniu witryny sprawdzić w wersji testowej czy nowe ścieżki zgadzają się z starymi standardami. Dodatkowo warto przejrzeć zakładkę Patterns (www.twojastrona.pl/admin/config/search/path/patterns) i ustawić wszystkie wartości dla Content paths, element ten ma dość ważne znaczenie w kolejnej fazie optymalizacji

- Dokładna analiza statystyk z Google Analytics, warto poświęcić kilkanaście godzin i sprawdzić okresy przed i po zmianie i co najważniejsze porównać wartości w skali godzinowej w okresie 7 dni przed o 14 dni po uruchomieniu nowego rdzenia. Tutaj ciekawostka może być fakt, że nie odnotowałem większego spadku, około 2,5% lecz ważnym elementem był współczynnik odrzuceń, którego skala dla miesiąca wzrosła aż o 18,93%

Wszystkie analizy wykonywane były na przełomie 7-11.12.2012 od tego momentu do dnia 27.12.2012 strona nie zmieniała swojej funkcjonalności, co do modułów SEO dla Drupal 7. Jednak zaplanowane operacje należało wykonać tak, aby najbliższy miesiąc styczeń 2013 pokazał pozytywne lub negatywne działanie nowych modułów.

Co warto dodać do swojego Drupala?

Wybierając moduł do optymalizacji witryny, pod wyszukiwarki warto zerknąć na projekt SEO Checklist, ciekawa inicjatywa połączona z automatycznymi podpowiedziami modułów jakie warto włączyć w swojej instalacji Druapal. Wadą podstawową jest fakt, że to użytkownik włącza (odznacza) elementy, jakie wykonał w module, co automatycznie nalicza procentowy wzrost poprawności optymalizacji strony.

Działając z SEO Checklist skupiłem się na trzech najważniejszych elementach:

- optymalizacja metadanych w zawartości witryny oraz danych meta globalnych

- pełna współpraca z wyszukiwarkami Google i Bing

- zwiększenie opcji analiz z wykorzystaniem systemów Google oraz panelu analiz w Drupalu (tutaj dedykowane rozwiązanie, jakie na rzecz testów zostało wykonane)

Jakie moduły warto włączyć?

- podstawowymi modułami, jakich nie możesz pominąć to: Pathauto, Page Title, Metatag, Metatags Quick, Google Analytics (alternatywą może być wrzucenie kodu weryfikującego w blok lub kod skórki), Site Map

- dodatkowe moduły, jakie zostały doinstalowane na rzecz sprawdzenia działania SEO Checklist: ChecklistAPI (niezbędny moduł do działania SEOChecklist), Elements (stanowi wsparcie dla panelu usera analiz), Google Analytics Tokenizer (stanowi wsparcie dla modułu Google Analytics, stąd też warto moduł analiz zainstalować jako rozwiązanie, podstawową funkcją modułu jest zbieranie informacji do analiz z odwiedzanych elementów witryny w kategoriach), Site Verify (podstawowa funkcja modułu to dodanie kodu strony weryfikującej do Drupala, tą są opcję możecie uzyskać po przez wklejenie linku wygenerowanego z narzędzi webmastera google w kod skórki), moduł został dodany i ustawiony wyłącznie w celach testowych, Search 404 jak sama nazwa wskazuje moduł jest wsparciem w przypadku nie odnalezienia zawartości w witrynie, warty uwagi bez względu czy chcemy ustawić stronę dla SEO Checklist.

Podsumowanie

Jak pewnie zauważyliście lista jest spora ale temat nie został wyczerpany na tyle by moduł SEO Checklist pokazał 100% poprawności, ciekaw jestem waszych uwag czy spostrzeżeń, jednocześnie w kolejnym wpisie odnośnie optymalizacji SEO przedstawię dokładne testy i dane z Google Analytics oraz pokażę Tobie jakie kampanie reklamowe zostały wdrożone po 10 stycznia i jak wpłynęły na wzrost odsłon i odwiedzin witryny.

Dla ciekawskich test SEO Checklist to nie jedyne prowadzone działania, chciałbym jednak pokazać iż można w prosty sposób podnieść atrakcyjność strony dla wyszukiwarek.

Czekam na wasze uwagi, sugestie i podpowiedzi :)

 

Komentarze

Można spotkać opinie według których Drupal pozycjonuje się lepiej niż Wordpres (mimo licznych seo wtyczek dostępnych dl aWordpress). Mam zamiar zweryfikować te tezy stawiajac podobne strony www (ale unikalne, nie żadne tam kopie0 na Drupal i Wordpress. O wynikach poinformuję. Pozdrawiamhttp://pamietnikwindykatora.pl

Obrazek użytkownika Dak

"Powered by vBulletin" "zCarot"

Kontakt z nami

Masz pytania, propozycję na kurs lub problem z uzyskaniem dostępu do materiałów napisz do nas: slawek@drupalomania.pl

Subskrybuj

Subskrybuj Subskrybuj